En
آخرین اخبار
کد خبر : 247
تاریخ انتشار : 23 دی 1400 - 14:36
با هدف توسعه صادرات غیرنفتی کشور صورت گرفت:
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین تراکتورسازی و سایپا برای تولید ماشین‌آلات کشاورزی در سوریه
با امضای تفاهم نامه همکاری بین گروه صنعتي تراکتورسازي ايران و گروه خودروسازی سایپا، بخشی از توان فنی و مهندسی سایپا در کشور سوریه به تولید و مونتاژ ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومي تراکتورسازي ايران، اين تفاهم نامه بين گروه صنعتي تراکتورسازي ايران و گروه خودروسازي سايپا به امضاي مديران دو طرف رسيد.

امضاي این تفاهمنامه در راستای توسعه حجم صادرات غیرنفتی کشور به بازارهای منطقه صورت گرفته و با اجرای آن شرکت تراکتورسازی ايران این امکان را به دست می آورد تا محصولات خود را با استفاده از توان فنی مهندسی شرکت سايپا در سوریه تولید و عرضه کند.

انتقال تکنولوژی، تولید و فروش محصولات تراکتورسازی ایران به صورت انحصاری در کشور سوریه با استفاده از امکانات و زیرساخت های شرکت سايپا از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

يادآور مي شود انتقال بخشی از سهام سایپا در شرکت سیویکو به تراکتورسازی تبریز در حال بررسی و مذاکره مي باشد.

همچنين در راستاي اهداف اشاره شده گروه خودروسازي ايران خودرو و گروه سرمايه گذاري شاهد طبق اخبار واصله در نظر دارند تفاهم نامه اي مشابهي را با گروه صنعتي تراکتورسازي ايران به امضاء برساند که مذاکرات و برنامه ريزي هاي لازم از سوي دو طرف براي تحقق اين مهم در حال انجام است.

گفتنی است شرکت سایپاسوریه با نام "سیویکو" در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر مربع در نزدیکی شهر حمص و شهرک صنعتی حسیا ایجاد و تولید و مونتاژ برخی محصولات گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۸۶ تاکنون در آن انجام شده است.