En
آخرین اخبار
کد خبر : 262
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1401 - 09:55
مشکلات بانکي و ارزي تراکتورسازي حل مي شود
افزايش تسهيلات براي سرمايه در گردش واحدهاي توليد کشور
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران، رئيس کل بانک مرکزي در حاشيه بازديد از گروه صنعتي تراکتورسازي ايران گفت: نظام بانکي موظف به حمايت از واحدهاي توليدي بخصوص مجموعه هايي مي باشد که با کاهش اتکاء به واردات، قابليتهاي داخلي را ارجحيت مي بخشند.

علي صالح آبادي با اشاره به اتفاقاتي خوب توليدي و صادراتي در تراکتورسازي و نقش اين مجموعه در حوزه ارزآوري براي کشور تاکيد کرد: نظام بانکي با تمام توان از توليدات داخلي و بخصوص تراکتورسازي ايران پشتيباني و حمايت مي کند.

وي درباره بهره مندي واحدهاي توليد از درآمدهاي ارزي خود گفت: واحدهاي داراي درآمد ارزي مي توانند از اين درآمد براي واردات مورد نياز خود بهره مند شوند که تراکتورسازي نيز باتوجه به درآمد ارزي که براي کشور داشته مي تواند در چهارچوب ضوابط موجود به ميزان ارز آوري که دارد براي واردات مواد اوليه يا تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز خود بهره مند شود.

صالح آبادي نويدي نيز به واحدهاي توليدي کل کشور داد و عنوان کرد: باتوجه به اينکه بنگاههاي توليدي کشور امسال نياز به اخذ سرمايه بيشتري دارند بانک مرکزي تمهيداتي را براي افزايش سرمايه در گردش اين مجموعه ها انديشيده است.

افزايش تسهيلات براي سرمايه در گردش واحدهاي توليد کشور

اين مقام کشوري در حوزه اقتصاد از افزايش تسهيلات در بخش سرمايه در گردش خبر داد و اظهار داشت: در راستاي رفع نياز واحدهاي توليدي در بحث سرمايه، امسال تسهيلات بيشتري نسبت به سال قبل در حوزه سرمايه در گردش پرداخت خواهيم کرد.

در پايان اين بازديد که با حضور روساي برخي بانکهاي کشور و معاونتهاي بانک مرکزي و استاندار آذربايجان شرقي صورت گرفت رييس کل بانک مرکزي دستورات لازم براي بررسي مشکلات ارزي و بانکي گروه صنعتي تراکتورسازي ايران و شرکتهاي زير مجموعه آن صادر و قول مساعد براي حل اين مشکلات داد.
گفتنی است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران که 98 درصد نیاز کشور را تامین میکند امسال با مدیریت و رویکردی جدید را برای تولید 35 هزار دستگاه انواع تراکتور و صادرات بیش 3 هزار دستگاه در برنامه تولیدی خود قرار داده است.