En
آخرین اخبار
کد خبر : 283
تاریخ انتشار : 06 تیر 1401 - 12:40
رکوردهاي توليد، فروش و صادرات تراکتور در کشور جابجا شد/ يکه تازي تراکتور در عرصه هاي داخلي و خارجي
مدير عامل اين گروه صنعتي با اعلام اين خبر گفت: در 3 ماهه نخست امسال گروه تراکتورسازي به همت تمامي کارکنان از تک تک کارگران گرفته تا مديران مجموعه توانست به جهش هاي توليدي، فروشي و صادراتي دست يابد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران ، مصطفي وحيدزاده افزود: در سه ماهها نخست امسال نزديک به 7 هزار دستگاه انواع تراکتور توليد و عمدتاً به کشاورزان عرضه شده که اين ميزان توليد با رشد 61 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزايش چشمگيري برخوردار بوده است.

 

رشد 35 درصدي تعداد و 86 درصدي ارزش فروش تراکتورسازي در سه ماهه اول

 

وي درباره فروش و صادارات مجموعه تحت مديريتش نيز اظهار داشت: در سه ماه گذشته از سال جديد، 6 هزار و 212 دستگاه انواع تراکتور به ارزش بيش از18 هزار ميليارد ريال در بازار داخلي و به کشاورزان عرضه شد که اين ميزان فروش از نظر تعداد 35 درصد رشد و از نظر ارزش ريالي 86 درصد رشد نشان مي دهد.

وحيدزاده ارزش ريالي فروش تراکتور را در مقايسه با ميانگين 3 سال قبل نيز همراه با رشد 154 درصدي اعلام کرد.

 

4 ميليون دلار ارز از محل صادرات تراکتور عايد کشور شده است

 

مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با اشاره به توجه ويژه مجموعه تراکتورسازي به بحث ارز آوري براي کشور در کنار تامين نياز داخلي تاکيد کرد: در همين راستا، سه ماهه نخست امسال 334 دستگاه تراکتور به ارزش حدودا 4 ميليون دلار به بازارهاي جهاني عرضه شده که اين آمار نيز رشد 78 درصدي از نظر تعداد و 107 درصد در بخش ارزي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وي آمار سه ماهه صادرات سال جديد را با عملکرد سه سال قبل نيز مقايسه و عنوان کرد: تعداد صادرات در مقايسه با ميانگين 3 سال گذشته رشد 140درصدي و ارزش صادرات نيز از 231 درصد رشد برخوردار بوده است.

وحيد زاده درپاپان از سياست گذاري براي جهش توليدي در تراکتورسازي براي اولين سال قرن جديد خبر داد و تصريح کرد: امسال برنامه ريزي براي توليد 35 هزار دستگاه انواع تراکتور در گروه صنعتي تراکتورسازي ايران صورت گرفته که اين حجم از توليد در واقعه انقلاب و جهشي نه تنها در توليد تراکتور در کشور محسوب مي شود، بلکه چرخهاي صنعت در استان و کشور را به چرخش در خواهد آورد چرا که با افزايش توليد در تراکتورسازي رونق به قطعه سازي کشور باز گشت که در حال حاضر اثرات اين اقدام از غرب تا شرق کشور به خوبي قابل مشاهده است