En
آخرین اخبار
کد خبر : 351
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401 - 09:40
اولین گروه از کارشناسان روسی در تراکتورسازی دوره های آموزشی را گذراندند
تراکتورهای تولیدی در ایران استانداردهای روسیه را پاس کرد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران،مدیرعامل این گروه صنعتی گفت: اولین گروه از کارشناسان کشور روسیه متشکل از 13 نفر از استانهای سن پترزبورگ و پسکوف، دوره های آموزشی سرویس و نگهداری تراکتورهای ایرانی را طی 17 روز در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران طی کردند.

مصطفی وحیدزاده افزود: این کارشناسان دوره های موتور، سیستم هیدرولیک، گیربکس، سیستم الکترونیک، کابین و ... را در این مدت گذرانده اند و با توجه به استقبالی که از تراکتورهای ایرانی در روسیه وجود دارد و براساس برنامه ریزی که برای داشتن شبکه فروش و خدمات پس از فروش در بالغ بر 80 استان روسیه صورت گرفته این آموزشهای ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود طی ماههای آینده گروههای دیگری از کارشناسان روسی برای حضور در این دوره ها به ایران و تراکتورسازی سفر خواهند کرد.

تراکتورهای تولیدی در ایران استانداردهای روسیه را پاس کرد

وی از دریافت گواهی استاندارد کشور روسیه برای محصولات تولیدی در مجموعه تحت مدیریتش خبر داد و اضافه کرد: تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی برای حضور در بازار روسیه باید استانداردهای این کشور را پاس می کردند که این امر اتفاق افتاد و با دریافت این گواهینامه در واقع حضور تراکتورهای ایرانی در منطقه اروآسیا تسهیل شد.

وحیدزاده تاکید کرد: تراکتورهای نمونه به کشور روسیه ارسال و در حال حاضر در مزارع این کشور به کار گرفته شده اند که پیش بینی می شود با راه اندازی شبکه فروش و خدمات پس از فروش شاهد افزایش حضور تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی در اکثر استانهای روسیه باشیم.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خاطرنشان کرد: امسال 10 درصد تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی به صادرات اختصاص یافته و در عین حال طی 10 ماهه گذشته انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته گری، قطعات یدکی و ... به ارزش 37 میلیون دلار به بیش از 25 کشور دنیا صادرات صورت گرفته که 26 میلیون دلار آن صرفاً از محل صادرات محصول اصلی یعنی تراکتور بوده و رشد 122 درصدی ارز آوری کل گروه این مجموعه برای کشور در مقایسه با سال گذشته از ثمرات رشد اقتصادی در این مجموعه صنعتی تاثیر گذار کشور می باشد.

در حاشیه این آموزش نیز کارشناسان حاضر در دورها با اذعان بر اینکه سطح آموزشهایی که در تبریز و تراکتورسازی می بینند در مقایسه با آموزشهایی که در کشورهای مثل آلمان، ایتالیا و ... دیده اند هم سطح بوده و حتی گاهاً فراتر از این کشورها می باشد.

همچنین این کارشناسان در پاسخ به اینکه سطح تکنولولوژی و استقبال کشاورزان روسی از تراکتورهایی ایرانی را چگونه ارزیابی می کنند اظهار داشتند: سطح تکنولوژی تراکتورهای و استقبال کشاورزان از این تولیدات در حدی است که سختی سفر و مستقر شدن بیش از نیم ماه در تراکتورسازی را برای ما توجیح پذیر کرده و کشاورزان روسی نیز مشتاقان منتظر ارسال پارت دوم تولیدات تراکتورسازی به کشور خود هستند.

انتهای پیام/