En
آخرین اخبار
کد خبر : 361
تاریخ انتشار : 13 اسفند 1401 - 08:00
تراکتورسازی به تکنولوژی تولید تراکتورشالیزار دست یافت
مدیرعامل این گروه خبر از دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتورشالیزار داد و گفت: بزودی از تراکتور شالیزار طراحی و تولید شده توسط واحد تحقیق و توسعه تراکتورسازی رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران،مصطفی وحیدزاده افزود: تراکتور شالیزار تنها تراکتوری بود که در سبد تولیدات تراکتورسازی و کشور خالی است که با همت محققان تراکتورسازی ایران طراحی شده و بزودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز شالی کاران کشور به این نوع تراکتور صرفا از محل واردات تامین می شد اظهار داشت: با تولید این نوع تراکتور سالانه از خروج 15 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

ایران در کنار معدود تولید کنندگان تراکتورشالی زار، همچون آمریکا، ژاپن، کره، هند و ... قرار گرفت

وحیدزاده کشورهای آمریکا، ژاپن، کره، هند، چین و ... را به عنوان معدود کشورهای دارنده تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار نام برد و گفت: با دستیابی به تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورها دارنده تکنولوژی تولید این نوع در دنیا اضافه شد.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی تراکتور شالیزار طراحی شده داری ویژگی های  45 اسب بخار توان، وزن سبک برای کار در مزارع شالی با حجم آب بالا، ضد آب و دارای واتر پمپ و شاسی با ارتفاع بالا از سطح زمین برعکس سایر تراکتورها می باشد.

گفتنی است تراکتورسازی ایران هم اکنون با 12 شرکت اقماری که 8 شرکت در تبریز، 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از 35 تا 150 اسب بخار در کشور می باشد که در حال حاضر 99 درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و تا به امروز نیز طی امسال بالغ بر 41 میلیون دلار ارز آوری از محل صادرات انواع ترکتور، موتور، قطعات ریخته و ... برای کشور داشته است.