En
اهداف استراتژیک

عناصر راهبردي شركت

1-4-1 شعار سازمانيMOTTO)  ):

نگين صنعت کشور

 

1-4-2 آرمان  ( VISION) :

پيشگام در توليد ماشين آلات كشاورزي در كشور با قابليت رقابت در سطح جهاني

 

1-4-3 مأموريت ( MISSION )  :

توليد انواع تراكتور و ماشين‌آلات كشاورزي با بهره گيري از تكنولوژي روز و خلاقيت و ابتكار نيروي انساني توانمند براي بازارهاي داخلي و خارجي در جهت توسعه مكانيزاسيون كشاورزي كشور و نيل به سودآوري مناسب

1-5  منشور اخلاقي شركت تراكتورسازي ايران

گروه صنعتي تراكتورسازي ايران توجه به محورهاي زير را بعنوان محور اصلي ارزش ‌هاي اخلاقي مورد نظر قرار  داده است:

  • مسئوليت پذيري در برابر جامعه،
  • تمركز بر مشتري،
  • فرهنگ مشاركت و كار تيمي،
  • حفظ منافع ذينفعان سازمان

و در اين راستا بيانيه زير را بعنوان منشور اخلاقي شركت تدوين نموده است.

  • اعتلاي نام " جمهوري اسلامي ايران"  با  افتخار آفريني در بازارهاي جهاني
  •  تضمين بقاي سازمان با كسب رضايت مشتري
  •  تلاش در جهت تامين رضايت نيروي انساني و ترويج كرامت و منزلت انساني با رعايت عدالت و شايسته سالاري و حمايت از افكار نو
  • اعتقاد راسخ به بهبود مستمر با توسعه فرهنگ مشاركت و ايجاد سازمان دانايي محور
  • تلاش در جهت رعايت اصل امانتداري ، صداقت ، انصاف و شفافيت در برخورد با ذينفعان
  • حفظ منافع سهامداران
  •  دوستدار محيط زيست و رعايت قوانين و مقررات
  • تلاش در جهت انجام رسالت و مسئوليتهاي ملي و اجتماعي و پويايي در تعاملات محيطي
  • ايجاد توازن بين نيازها و انتظارات ذينفعان
  •  ترغيب و احترام گذاردن به خلاقيت و تواناييهاي فردي و گروهي
  • رعايت صداقت و درستكاري در كسب وكار
  • ايجاد روابط سودمند متقابل با تأمين كنندگان
  • كـنترل و پايش مستمر اثربخشي فرايندهاي شركت
  • تـسهيل تبادل اطلاعات به منظور بهبود مستمر
  • واكنش مناسب به نظريات و شكايات احتمالي مشتريان و پايش جوابگويي به آنان
  • روي آوردن به فن‌آوري نوين در راه توسعه كشاورزي ايران

 

اهداف کلان ( استراتژيک ) شرکت تراکتورسازي ايران

  • بهبود توان مالي
  •  رسيدن به سودآوري مورد انتظار
  • حفظ و توسعه سهم بازار داخلي
  • حفظ و افزايش سهم بازارهاي خارجي هدف
  • افزايش رضايت مشتريان
  • بهبود مستمر کيفيت محصولات
  • طراحي، توليد و ارائه محصولات منطبق با نيازها و خواسته هاي مشتريان
  • بهبود شبکه تامين
  • افزايش بهره وري عوامل توليد
  • توسعه منابع انساني
  • توسعه و بهبود سيستم برنامه ريزي منابع سازماني

 

 

استراتژي هاي اصلي شرکت تراکتورسازي ايران

  • اصلاح و توسعه ساختار تکنولوژيکي
  • رسوخ در بازارهاي موجود
  • توسعه محصولات موجود از نظر  کيفي وکاربري
  • رهبري هزينه
  • توسعه کسب و کارهاي نوين
  • توسعه بازارهاي جديد