عناصر راهبردي شركت
1-4-1 شعار سازمانيMOTTO) ):
نگين صنعت کشور
1-4-2 آرمان ( VISION) :
پيشگام در توليد ماشين آلات كشاورزي در كشور با قابليت رقابت در سطح جهاني
1-4-3 مأموريت ( MISSION ) :
توليد انواع تراكتور و ماشينآلات كشاورزي با بهره گيري از تكنولوژي روز و خلاقيت و ابتكار نيروي انساني توانمند براي بازارهاي داخلي و خارجي در جهت توسعه مكانيزاسيون كشاورزي كشور و نيل به سودآوري مناسب
1-5 منشور اخلاقي شركت تراكتورسازي ايران
گروه صنعتي تراكتورسازي ايران توجه به محورهاي زير را بعنوان محور اصلي ارزش هاي اخلاقي مورد نظر قرار داده است:
- مسئوليت پذيري در برابر جامعه،
- تمركز بر مشتري،
- فرهنگ مشاركت و كار تيمي،
- حفظ منافع ذينفعان سازمان
و در اين راستا بيانيه زير را بعنوان منشور اخلاقي شركت تدوين نموده است.
- اعتلاي نام " جمهوري اسلامي ايران" با افتخار آفريني در بازارهاي جهاني
- تضمين بقاي سازمان با كسب رضايت مشتري
- تلاش در جهت تامين رضايت نيروي انساني و ترويج كرامت و منزلت انساني با رعايت عدالت و شايسته سالاري و حمايت از افكار نو
- اعتقاد راسخ به بهبود مستمر با توسعه فرهنگ مشاركت و ايجاد سازمان دانايي محور
- تلاش در جهت رعايت اصل امانتداري ، صداقت ، انصاف و شفافيت در برخورد با ذينفعان
- حفظ منافع سهامداران
- دوستدار محيط زيست و رعايت قوانين و مقررات
- تلاش در جهت انجام رسالت و مسئوليتهاي ملي و اجتماعي و پويايي در تعاملات محيطي
- ايجاد توازن بين نيازها و انتظارات ذينفعان
- ترغيب و احترام گذاردن به خلاقيت و تواناييهاي فردي و گروهي
- رعايت صداقت و درستكاري در كسب وكار
- ايجاد روابط سودمند متقابل با تأمين كنندگان
- كـنترل و پايش مستمر اثربخشي فرايندهاي شركت
- تـسهيل تبادل اطلاعات به منظور بهبود مستمر
- واكنش مناسب به نظريات و شكايات احتمالي مشتريان و پايش جوابگويي به آنان
- روي آوردن به فنآوري نوين در راه توسعه كشاورزي ايران
اهداف کلان ( استراتژيک ) شرکت تراکتورسازي ايران
- بهبود توان مالي
- رسيدن به سودآوري مورد انتظار
- حفظ و توسعه سهم بازار داخلي
- حفظ و افزايش سهم بازارهاي خارجي هدف
- افزايش رضايت مشتريان
- بهبود مستمر کيفيت محصولات
- طراحي، توليد و ارائه محصولات منطبق با نيازها و خواسته هاي مشتريان
- بهبود شبکه تامين
- افزايش بهره وري عوامل توليد
- توسعه منابع انساني
- توسعه و بهبود سيستم برنامه ريزي منابع سازماني
استراتژي هاي اصلي شرکت تراکتورسازي ايران
- اصلاح و توسعه ساختار تکنولوژيکي
- رسوخ در بازارهاي موجود
- توسعه محصولات موجود از نظر کيفي وکاربري
- رهبري هزينه
- توسعه کسب و کارهاي نوين
- توسعه بازارهاي جديد