En
آخرین اخبار
کد خبر : 110
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1396 - 13:10
گزارش ورود گروه صنعتي تراکتورسازي تبريز به بازار اروپاي غربي
ابوالفتح ابراهيمي مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران در جمع صادرکنندگان ايراني با اشاره به اينکه چشم انداز بازار ماشين آلات کشاورزي در سال هاي آينده روشن است افزود : سال 2018 يک سال موفقيت آميز ديگر براي گروه صنعتي تراکتورسازي ايران به عنوان بزرگترين توليد کننده ي تراکتور در غرب آسيا خواهد بود.

گروه صنعتي تراکتور سازي ايران يکي از بزرگترين گروه هاي صنعتي در ايران مي باشد که در سال 1348 در تبريز تاسيس شد . اين شرکت با حضور در بازار بورس ، جايگاه خود را  در فهرست 100 شرکت برتر ايران تحکيم کرده است. اين گروه ضمن توليد موتورهاي پرکينز تحت ليسانس شرکت پرکينز انگلستان ، تراکتورهاي خود را نيز تحت ليسانس شرکت مسي فرگوسن توليد مي کند و اين تراکتورها به دليل توليد بيش از 90% قطعات آن در ايران  با برند تجاري تراکتورسازي ايران در داخل و خارج از کشور به فروش مي رسد.

.....................................................

انتخاب راهبرد چابک :از ابتداي سال 1392 شمسي ، گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با انتخاب شرکاي تجاري مجرب در خاورميانه و اروپاي غربي ، يک راهبرد چابک را براي هدف قرار دادن بازارهاي نوظهور آفريقايي و همينطور ورود به بازار اروپاي غربي تدوين و در دستور کار قرار داد. اين گروه پس از قريب  5 سال تلاش طاقت فرسا و عليرغم همه مشکلات و محدويت هاي موجود توانست روياي خود براي حضور در پيشرفته ترين بازار المللي را متبلور ساخته و براي اولين بار در تاريخ صنعت ايران حدود 100 دستگاه مدل هاي مختلف تراکتور را به کشورهاي هلند ، فرانسه و بلژيک صادر و به فروش برساند.

در اين خصوص ، امير احمد اندبيلي مدير بازاريابي و صادرات گروه در گفتگويي اظهار داشت :امروزه تراکتورهاي ايراني با موفقيت توسط کشاورزان اروپايي مورد استفاده قرار مي گيرد و بازخوردها و گزارشات دريافتي از رضايتمندي بالاي مشتريان اروپايي حکايت دارد و اين امر نشان دهنده ي برتري و رقابت پذيري  تراکتورهاي ايراني در اولين حضورشان در پيشرفته ترين بازارهاي دنيا مي باشد.

يکي از معتبرترين فروشندگان تراکتور در اروپا نيز اظهار داشت : اين دستاورد چشمگير در سايه 5 سال تلاش و شکيبايي و مداومت ، مطالعه دقيق بازار و همينطور يک هم افزايي گروهي براي معرفي و توسعه فروش تراکتورهاي ايراني در بازار کشور هلند تحقق يافته است که بعنوان مهمترين مرکز خريد و فروش ماشين آلات و ابزار کشاورزي در دنيا شناخته مي شود.

هم اکنون  گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با موفقيت ، يک پايگاه استراتژيک در کشور هلند تاسيس کرده است که بتواند محصولات خود را به کشورهاي اروپايي و بازارهاي نوظهور آفريقايي و حتي امريکاي لاتين صادر نمايد. فناوري مورد استفاده بهمراه کيفيت و دوام تراکتورهاي ايراني هم اکنون مورد توجه و نظر معامله گران و کشاورزان ساير کشورها قرار گرفته و بازارهاي جديدي براي اين محصولات در آينده نزديک ايجاد خواهد شد.

روشن ضمير،از فعالان معتبر اقتصادي و به عنوان تاجر وصادر کننده ي بين الملي پيشرو در اين زمينه اظهار داشت : گرچه موضوع فروش تراکتورهاي ايراني در هلند که پيشرفته ترين بازار دنيا مي باشد بسيار عجيب و غيرعادي به نظر مي رسد ، ولي ما توانستيم اين ماموريت غير ممکن را به انجام رسانده و روياي خود را تحقق بخشيم. وي همچنين افزود : ما با شادماني و افتخار علاقمنديم که اين تجربه موفق را با ساير صنعتگران ايراني به اشتراک بگذاريم چرا که کار بزرگي که صورت گرفته است بمانند آن است که ما توانسته باشيم که خودروهاي توليدي داخل مانند سمند و يا پرايد را به کشورهاي آلمان و کره جنوبي  صادر کنيم و با پيشرفته ترين خودروهاي توليدي آن کشورها از جمله بنز و بي ام و هيونداي رقابت نماييم.

همين صادر کننده پيشرو در ادامه عنوان داشت که اين يک نقطه عطف در صادرات محصولات صنعتي ايران مي باشد و از آن مي توان بعنوان سند زريني در تاريخچه شرکت تراکتورسازي ايران ياد کرد که دانش ، تخصص و تلاش هاي تمامي کارکنان اين مجموعه در آن متبلور شده است.  امروز  ما مي توانيم به خود افتخار کنيم که فناوري توليد تراکتور در ايران به سطحي ارتقاء يافته است که در پيشرفته ترين بازارهاي دنيا حضور يافته و قابل رقابت مي باشد.