En
آخرین اخبار
کد خبر : 275
تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401 - 09:23
بخشنامه هايي که مانع کشاورزي و توليد شود را به کاغذ پاره تبديل مي کنيم/ تراکتورسازي آمادگي تامين نياز کل کشور و حتي کشورهاي منطقه به تراکتور را دارد
رييس کمسيون جهاد کشاورزي مجلس شوراي اسلامي در جلسه بررسي موانع و مشکلات حوزه کشاورزي استان گلستان گفت: بخشنامه هايي که مانعي براي رشد و توسعه بخش کشاورزي ايجاد کنند و توجيه نداشته باشند کاغذ پاره اي بيش نيستند و بايد پاره شوند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران، محمد جواد عسگري که عمده هدفش از مطرح کردن اين مورد بخشنامه جديد بانک کشاورزي درباره مبنی بر حذف فروش مشارکت مدنی و جايگزيني فروش نقدي بود که عملا حمايت از محصولات وارداتي را به جاي توليد داخلي را بدنبال خواهد داشت افزود: سريعا اين بخشنامه بايد لغو شود چرا که نه تنها هيچگونه توجيهي در حمايت کشاورز و کشاورزي نداشته بلکه تبديل به معضلي براي اين بخش شده و توان مالي کشاورزي را تهديد مي کند.

وي تاکيد کرد: بايد اعطاي تسهيلات به کشاورزان براي خريد تراکتور از سر گرفته شود تا رونق دوباره کشاورزي و توليد را شاهد باشيم که با اين بخشنامه زير سوال رفته بود.

تراکتورسازي کمبودهاي حاصل از سهميه بندي استان گلستان را جبران کند

عسگري همچنين از گروه صنعتي تراکتوسازي خواست تا امسال 2 هزار دستگاه تراکتور براي کشاورزان استان گلستان به صورت ويژه اختصاص دهد تا کمبودهاي بوجود آمده در يکي دوسال اخير در پي سهميه بندي هاي صورت گرفته جبران شود.

نماينده مجلس يازدهم همچنين بانک کشاورزي را موظف کرد تا سريعا نسبت به تامين منابع و پرداخت تسهيلات براي متقاضيان تراکتور اقدام نمايد.

تراکتورسازي آمادگي تامين نياز کل کشور و حتي کشورهاي منطقه به تراکتور را دارد

در اين جلسه مدير عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با اعلام اينکه مجموعه تحت مديريتش آمادگي کامل براي تامين نياز کشاورزي نه تنها استان گلستان بلکه کل کشور و حتي کشورهاي منطقه به تراکتور مورد نياز در انواع مدلها و توانها را دارد.

مصطفي وحيدزاده با اشاره به آشفته بازاري که در سايه اقدامات يکي دو سال گذشته متوليان حوزه کشاورزي در کشور بوجود آمده تاکيد کرد: تراکتورسازي به منظور سروسامان دادن به اين بازار و رساندن تراکتور به دست کشاورز به عنوان مصرف کننده واقعي تراکتور،​امسال توليد 35 هزار دستگاه انواع تراکتور را در برنامه کاري خود قرار داده است.